Observatieonderzoek

Observatieonderzoek

Hoe meet je of een ruimte effectief is voor het doel? Kan de ruimte nog effectiever ingedeeld worden? Het antwoord op deze vragen komt van/uit observatieonderzoek. Onze medewerkers volgen uw bezoekers door de ruimte op een respectvolle manier, observatie mag volgens ons nooit hinderlijk zijn. 

Bij observatieonderzoek ook wel ´shadowing´ genoemd, observeren onze medewerkers bezoekers van een winkel of instelling tijdens het bezoek. Hoe loopt men door de ruimte, waar blijft men stilstaan en wat heeft dan de aandacht getrokken. In winkels geldt: wanneer pakt of kijkt men naar producten zonder de intentie deze te kopen en waar pakt men producten om deze vervolgens aan de kassa te betalen.

Onderwerp van onderzoek kan de winkel als geheel zijn, maar ook een nieuwe presentatie, nieuw assortiment, POS materiaal (aanbiedingen en displays), kassaopstellingen, winkelindeling of winkelrouting.

Naar ‘Diensten’

Reacties zijn gesloten.