BCT

 Belevingsonderzoek Cliënten Thuiszorgorganisaties (BCT)

We kennen allemaal de beroemde uitspraak “de klant is koning”. In de loop der jaren heeft deze uitdrukking steeds grotere vormen aangenomen, zo ook bij cliënten in de thuiszorg. Begrippen als kwaliteit, respect, waardering en erkenning zijn steeds belangrijker geworden voor cliënten.

Veldwerk Optimaal heeft nu een onderzoek ontwikkeld waarbij de beleving van cliënten van thuiszorgorganisaties op gemeente-brede schaal gemeten kan worden, namelijk het Belevingsonderzoek Cliënten Thuiszorgorganisaties (BCT). Gemeenten vormen door de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) een belangrijke rol in het doorverwijzen van cliënten naar geschikte zorgverleners in de buurt. Het doel van dit onderzoek is om gemeenten enerzijds te voorzien van informatie waarmee ze cliënten gegronder kunnen doorverwijzingen door klantbelevingen in acht te nemen. Anderzijds stelt BCT gemeenten in staat om praktijkgerichte verbeteringen aan te dragen aan thuiszorgorganisaties om zo de kwaliteit van thuiszorg binnen de regio zo optimaal mogelijk te houden.

Spreekt dit u aan en bent u nieuwsgierig geworden naar onze aanpak? Klik dan op onderstaande link voor meer informatie, of neem contact op met Jan van den Einde (073-6120309 / info@veldwerkoptimaal.nl) .

Factsheet Belevingsonderzoek Cliënten Thuiszorgorganisaties (BCT)

Naar ‘Off the Shelf Onderzoeken’ 

Reacties zijn gesloten.