AMP

[wp-members status=”out”]

U bent niet ingelogd

Log in om deze pagina te bekijken of ga terug naar het openbare deel van de website. [/wp-members]

[wp-members status=”in”]

Projectinformatie AMP (mystery guest onderzoek)menu icon def

Op deze pagina vind je alle informatie omtrent het mystery guest onderzoek dat wij voor AMP (Apotheken Monitoring Program) uitvoeren. Alle informatie over zowel het OKA (zelfzorgonderzoek met geneesmiddelen uit de handverkoop (zonder recept)), als het vernieuwde receptenonderzoek, vind je hieronder. Klik op de linkjes voor meer informatie bij ieder onderwerp, per onderwerp vind je handleidingen, werkwijzen en tips. Wij verwachten dat je van deze informatie op de hoogte bent. 

Dit jaar wordt het vernieuwde receptenonderzoek gestart. Voor dit onderzoek en het OKA (zelfzorgonderzoek) hebben we hieronder kort een aantal punten op een rij gezet. De punten gelden voor beide onderzoeken en aan deze punten zullen wij bij het nakijken van de checklisten en werkformulieren extra aandacht besteden.

De invuloefening

Voor zowel OKA als het nieuwe receptenonderzoek moet je na de mondelinge instructie een invuloefening maken. Je krijgt via e-mail een link toegestuurd om de opname na te kunnen luisteren. je logt eerst in op onze website, verkleint dit venster en je blijft ingelogd. Vervolgens klik je op de link in de e-mail. je komt dan op onze webpagina terecht waar je de opname kunt naluisteren en de checklist in PDF-formaat kunt invullen. Je kunt ook de checklist invullen die je speciaal hiervoor hebt gekregen tijdens de mondelinge instructie. Stuur de ingevulde checklist naar info@veldwerkoptimaal.nl retour als scan of als foto of per post. Houd er wel rekening mee dat als je ervoor kiest dit per post te doen, dat het dan langer duurt voordat je kunt beginnen met mystery shoppen.

Als je de opname niet na kunt luisteren, controleer dan het volgende:

  • Heb je geluidsboxjes, een koptelefoon of een andere geluidsdrager aangesloten? Controleer dan of het volume aan of voldoende hard staat.
  • Heb je de browser/webpagina waarin je bent ingelogd op de website per ongeluk afgesloten? Zo ja, start dan opnieuw op, log opnieuw in en laat de pagina open staan.
  • Gebruik je Mozilla Firefox? Kies dan een andere browser.
  • Is de browser waarin je ingelogd bent dezelfde als de browser die door je mailprogramma wordt gebruikt om de link te openen? Zo niet, kopieer dan de link uit de mail naar een nieuw tabblad van de browser waar je de website in hebt geopend.

Werkwijze OKA onderzoek en receptenonderzoek

  • Begin met de meest verafgelegen apotheek.
  • Spreek altijd voorafgaand aan het bezoek de voicerecorder in.
  • Laat medewerkers uitpraten.
  • Geef alleen de informatie die je volgens het script mag geven.
  • Stel nooit vragen tenzij in de instructie expliciet is vermeld dat dit moet.
  • Geef antwoord op alle gestelde vragen, dus als 2 vragen achter elkaar worden gesteld, geef je op beide vragen antwoord.
  • Als je wordt doorverwezen naar een drogist bij OKA, klik dan hier voor een overzicht wat je dan moet doen. In dit document worden verschillende situaties beschreven.
  • Vul de checklist meteen na het bezoek in de auto in en neem hier de tijd voor.
  • Gebruik de pauzeknop tijdens het afluisteren van de voicefile.
  • Controleer altijd of de checklist volledig is ingevuld.
  • Alle schriftelijke informatie en bonnetjes vastnieten op de juiste plaats aan de checklist.
  • Je bezoekt 8 apotheken op een dag voor OKA. De geschatte duur van 1 bezoek is 50 minuten. Dit is inclusief het rijden naar de apotheek èn het naluisteren van het bezoek èn het invullen van de checklist.
  • De voicefiles (opnames en foto’s) stuur je aan het einde van de dag in één keer digitaal met WeTransfer, dit om het heen en weer sturen van materialen zoveel mogelijk te beperken.

Het nieuwe receptenonderzoek

In 2020 is AMP gestart met het nieuwe receptenonderzoek. Dit houdt in dat wij zelf als testpatiënt naar de apotheek gaan om medicatie op te halen. Het is de bedoeling dat de apotheek de testpatiënt van tevoren heeft ingevoerd in zijn apothekerssysteem, zodat deze ook te vinden is door de baliemedewerker. Het recept kan een herhaalrecept zijn, maar het kan ook een ‘eerste uitgifte’ zijn. Afhankelijk daarvan moet door de apotheekmedewerker bepaalde vragen worden gesteld ter verificatie van de patiënt, moet uitleg worden gegeven over het geneesmiddel en moet het geneesmiddel ter hand worden gesteld met schriftelijk materiaal. Van het geneesmiddel met afleveretiket moet een foto worden gemaakt, zodat direct na het bezoek het medicijn weer teruggegeven kan worden. We nemen het geneesmiddel dus niet mee! Het schriftelijk materiaal en eventueel de kwitantie nemen we wel mee. Per dag kun je 5 apotheken bezoeken. De geschatte duur van 1 bezoek is 75 minuten. Dit is inclusief het rijden naar de apotheek en het naluisteren van het bezoek en het invullen van de checklist. Omdat de exacte samenstelling van het jaarabonnenment nog niet definitief is, gaan we er voorlopig vanuit dat er 4 OKA bezoeken en 2 recept bezoeken, dus totaal 6 bezoeken per jaar bij eenzelfde apotheek worden afgelegd.

Het gebruik van WeTransfer

Eén van de redenen om enthousiast te worden van WeTransfer, is het feit dat de interface zo eenvoudig is dat iedereen het kan begrijpen. Je vult je e-mailadres in, het adres van de ontvanger en uiteraard (door op de knop ‘Voeg bestanden toe’ te klikken) de bijbehorende voicefilebestanden, klik  tot slot op ‘Versturen’ en klaar is Kees. De ontvanger krijgt een link waarmee het bestand (of de bestanden) gedownload kunnen worden gedurende een periode van 7 dagen. Daarna worden ze van de server verwijderd.

Wat moet je doen

Verbind je mobiele telefoon met een kabel met je computer. Op je computer maak je een map aan waarin je alle voicefiles opslaat onder een uniek nummer. als je een Word-docje naar iemand moet sturen, dan is dat zo gepiept, maar in het geval van voicefiles moet je meerdere bestanden versturen die honderden megabytes groot zijn. Dan kun je het met je e-mailaccount op je mobiel niet af. Hieronder wordt stap-voor-stap uitgelegd hoe je met WeTransfer grote bestanden makkelijk kunt versturen, zie ‘Gebruikshandleiding WeTransfer’.

Gebruikshandleiding WeTransfer

Klik hier om te bekijken wat er in de werkwijze is veranderd sinds 2015. Indien je de procedure graag op papier hebt, klik dan hier om de procedure te printen of om deze als PDF op te slaan op je computer.

Voicerecorders

In principe werkt iedereen met zijn eigen Smartphone of IPhone. Er kan ook gekozen worden om te werken met 1 van de 3 verschillende soorten voicerecorders, alle informatie die je nodig hebt om met de voicerecorder te werken en de voicefiles digitaal te retourneren is hieronder te vinden.

ICDST10

Cd-Rom installeren Sony

verkorte gebruikshandleiding sony-1

Instructie versturen voicefiles vanaf voicerecorder Sony

olympus-ws750m-166

Verkorte instructie voicerecorder OLYMPUS Ws750M

Instructie versturen voicefiles vanaf voicerecorder OLYMPUS Ws750

OLWS831_olympus_ws_831_digital_voice_recorder

Verkorte instructie voicerecorder OLYMPUS Ws-831

Instructie versturen voicefiles vanaf voicerecorder OLYMPUS Ws831

[/wp-members]

Reacties zijn gesloten.